1982 - Předělaná karosérie a podvozek
Vývoj karosérie a podvozku, který započal před několika lety byl konečně hotov. Vývojáři snížili hmotnost karosérie o celých 60 kg, což snížilo celkovou hmotnost na pouhých 1430 kg všem modelům. Změny nevedly pouze ke snížení hmotnosti, ale i k jejímu zesílení. BMW potřebovalo spoustu času a peněz na simulacích v laboratorních podmínkách a crash testech, než se povedlo karosérii předělat.

Maximální zábava: plná nádrž, rychlá silnice s táhlýma zatáčkama a hlavně žádný radar v dohledu.

Změny podvozku

Přední náprava

Zadní náprava
Nejpatrnější změna bylo převzetí přední a zadní nápravy z nové 5kové řady E28.
dostala nová vlečná ramena uchycená pod úhlem 13° připevněná svrchu brejličkami. Zadní disky nejsou chlazené (jsou také převzaté z 5ky). Všechno dohromady znatelně vylepšilo stabilitu za jízdy. ABS jež bylo volitelnou výbavou od roku 1979 se stalo standardní pro všechny modely.
Nový motor pro model 635CSi
U původního motoru M90 s objemem 3453 ccm bylo shledáno, že má moc velké vrtání 93.4 mm a že to bylo důvodem k technickým problémům tohoto motoru. Inženýři z BMW tedy vyvinuli pro 635CSi nový motor na základě motoru z 633CSi o objemu 3210 ccm. Zdvih zůstal 86 mm, ale vrtání bylo zvětšeno na 92 mm. Nový motor měl objem 3420 ccm a jeho výkon spolu s točivým momentem zůstali na stejné úrovni jako u původního motoru. Toho bylo docíleno novou verzí DME2 (Motronic) a vyšším kompresním poměrem 10:1. Řídící jednotka byla naprogramována, aby lépe ovládala studené starty a otáčky na volnoběh byly zredukovány o 50 ot/min. Všechno dohromady zajistilo nižší spotřebu o15%.
6ti válec SOHC, skloněný o 30° v karosérii
Vrtání 92 mm, zdvih 86 mm
Vstřikování Bosch Motronic
218 PS při 5200 ot/min
290 Nm při 4300 ot/min
0-100 km/h za 7.4 sekund
Maximální rychlost 229 km/h
Změny v interiéru
Celý interiér byl trochu předělán. 6ka dostala nový sportovní tříramenný volant a palubka byla modernizována

novinkou byl Indikátor Servisního Intervalu (SII)

Barevné diodky informují řidiče za jak dlouho je čas na inspekci nebo výměnu oleje. Výpočty pro intervaly se zakládají na měření celkové spotřeby benzínu, protože na stylu jízdy závisí jak spotřeba, tak i opotřebení oleje a mechanických dílů.


Elektronický ekonoměr

Nový design panelu Check Control
Standard pro 635CSi (ale volitelná výbava v ostatních modelech) byl nový 10ti funkční On-board computer (OBC).
Funkce:
Tlačítko (GER) | English | Popis |
1 / TEMP | TEMP | Venkovní teplota |
2 / ANK | ARR | Přibližný čas dojezdu do cíle |
3 / GESCHW | SPEED | Gong oznamující dosažení zvolené rychlosti |
4 / VERBR | CONSUMPTION | Průměrná spotřeba |
5 / REICHW | RANGE | Dojezd s aktuálním množstvím paliva v nádrži |
6 / AUSF | EXIT | Zbývající vzdálenost do cíle |
7 / ZEIT | TIME | Gong oznámí časový signál. V případě nainstalovaného nezávislého topení se topení spustí |
8 / DIST | DIST | Vstup údaje vzdálenosti do cíle trasy |
9 / CODE | CODE | Kódování alarmu |
KORR / START | CORR / START | Dvoufunkční tlačítko, "KORR" ruší zadané vstupní hodnoty a "START" spouští stopky |
0 / STOP | STOP | Stopky |
UHR / LOCK | CLOCK / LOCK | Dvoufunkční tlačítko, "UHR" jsou hodiny a "LOCK" zablokuje aktuální informaci na displeji |
Venkovní změny
Exteriér zůstal tento rok skoro nedotčen až na umístění mlhovek do předního spoileru v modelech 628/633CSi.
Kvůli jinému spoileru měl 635CSi mlhovky přidělané před spoilerem, nikoli v něm.
Konec výroby 633CSi pro Evropský region
Model 633CSi se stále vyrábí, ale převážně pro trh v Japonsku a USA. V Evropě není k dostání. V roce 1982 bylo vyrobeno dohromady 7601 6tek, přičemž top model 635CSi byl nejpopulárnější s 4153 vyrobenými vozy.