1976 - První rok
Zpočátku byly na výběr pouze dva modely, 630CS a 633CSi. 630CS měla motor o objemu 2986ccm. 6ti válec SOHC, skloněný o 30° v karosérii s karburátorem Solex 4A1.
Vrtání 89 mm, zdvih 80 mm
184 PS při 5800 ot/min a 255 Nm při 3500 ot/min
0-100 km/h za 8.9 sekund
Sprint na 1 míle za 16.3 sekund
Maximální rychlost 210 km/h
Špičkový model té doby byl 633CSi
Byl vybaven 6ti válcovým motorem SOHC, skloněným o 30° v karosérii s objemem 3210 ccm a vstřikováním benzínu Bosch L-Jetronic.
Vrtání 89 mm, zdvih 86 mm
200 PS při 5500 ot/min a 290 Nm při 4300 ot/min
0-100 km/h za 7.9 sekund
Sprint na 1 míle za 15.8 sekund
Maximální rychlost 215 km/h
Převodovka
Standardní převodovkou pro oba modely byla 4 rychlostní manuální převodovka Getrag 262/9. Model 630CS měl diferenciál se stálým převodem 3.45:1 a 633CSi 3.25:1. Na výběr byl ještě 3 rychlostní automat ZF HP-22.
Podvozek
Podvozek byl převzat z první řady 5 (E12). Oproti 5ce byl upraven pro vyšší výkon a lepší jízdní vlastnosti - byly použity tužší tlumiče a snížené pružiny. Standardně dodávané byly radiální pneumatiky 195/70 VR na discích z lehkých slitin o rozměru 6Jx14 H2. Velmi populární volbou se staly kola BBS-Mahle 7Jx14.
Přední náprava: vzpěry MacPherson, ZF posilovač řízení, 280mm chlazené přední kotouče
Zadní náprava: 272 mm zadní chlazené kotouče, 3.45:1 (630CS) nebo 3.25:1 (633CSi) převod v diferenciálu
Interiér
3-zónové ovládání
Kokpit vylepšený oproti předchozím vozům zavedl nový princip zvaný "3-zónové ovládání". Odborníci na ergonomii rozdělili řidičovy ovládací prvky na tři nezávislé funkční skupiny. Test zóna - nalevo od řidiče obsahuje Check Control. Primární zóna umístěná přímo před řidičem obsahuje přístroje a ovládače důležité pro řízení. 3. zóna zvaná sekundární zóna obsahuje ovládání pohodlí - rádio, větrání, stahování oken.
Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné a také se dá sklápět do různých úhlů. Stejně tak volant je nastavitelný.
Sedačky
Standardní potahy byly kombinací kůže a veluru. Avšak velmi populární byla možnost celokoženého potahu sedačky. Dostupné barvy byly: béžová, modrá a černá.
Zadní sedadla jsou jedny z nejlepších a nejkomfortnějších jaká byla v kupé té doby. Uprostřed mají sklápěcí loketní opěrku a mechanizmus pásů. Zadní okénka mají elektrické stahování. Na obrázku je patrná zajímavá volba v kožených opěrkách hlavy.
System status stiskem jediného tlačítka
Po stisku tlačítka "TEST" se provede test všech hodnot. Jestliže nějaký test nedopadne dobře, tak jeho kontrolka se nerozsvítí.
- Stav hladiny motorového oleje
- Stav hladiny brzdové kapaliny
- Kontrolka nefunkčnosti zadních světel
- Indikátor opotřebení brzdových destiček
- Kontrola množství vody v chladiči
- Kontrola množství vody v ostřikovací nádobce
- Kontrolka nefunkčnosti zadních světel
Auto si kontinuálně hlídá vyjmenované parametry a jestliže něco není v pořádku, okamžitě uvědomí šoféra. "Nic světoborného" řeknete si, ale nezapomeňte, že se píše rok 1976!!!
630 CSi - Americký model
Žádný z uvedených modelů nebyl určen pro trh v USA kvůli mnohem přísnějším federálním emisním limitům. Proto byl speciálně pro trh v USA připraven model 630CSi, který měl motor 3.0 litru se vstřikováním převzatý z 5kového sedanu 530i té doby. Tenhle motor měl trochu snížený výkon v porovnání s karburátorovým EURO modelem 630CS - konkrétně na 176 PS při 5500 ot/min. Hlavní změnou bylo snížení kompresního poměru z 9.0:1 (EURO 630CS) na 8.0:1 (US 630CSi).
Toto není obrázek US 1976 630CSi. Na obrázku je US 1979 633CSi, který vypadal stejně jako úvodní model až na gumový lem zadního nárazníku. Na první pohled je patrný US přední nárazník, který na všech vozech BMW té doby vypadal hrozně.
2985 ccm, 6ti válec
Vrtání 89 mm, zdvih 80 mm
Vstřikování Bosch L-Jetronic
Kompresní poměr 8.0:1
176 PS při 5500 ot/min
250 Nm při 4500 ot/min
0-100 km/h za 10.2 sekund
sprint na 1 míle za 17.5 sekund s konečnou rychlostí 125 km/h
Maximální rychlost 187 km/h
Dohromady bylo vyrobeno 2072 630CS a 2862 633CSi v prvním roce výroby.
Bezpečnost
BMW vyvinulo BMW Life Saving System. V dnešní době je normální, že již během projektování vozidla se myslí na deformační zóny, které absorbují energii nárazu a tím se snaží chránit posádku před vážnými zraněními nebo i smrtí. 6ka patří v tomto směru mezi průkopníky a systém deformačních zón byl naprosto klíčovým faktorem při jejím designu. Nainstalovaný systém deformačních zón zvaný "BMW Life Saving System" je navržen, aby absorboval kinetickou energii pohybu v případě nehody. Bezpečnostní kabina sestává ze speciálních střešních sloupků, příčných vzpěr v palubce a za zadními sedačkami a podélnými vzpěrami.
Přední kapota se při nárazu zabalí tak, aby se přednímu oknu nic nestalo.
Tunel převodovky a palubka jsou navrženy tak, aby motor ani převodovka se nedostali do interiéru v případě obzvlášť silného nárazu.
Teleskopická tyč řízení je umístěná mimo deformační zónu. V případě potřeby dojde k jejímu zasunutí do sebe jako v případě teleskopické antény.
Zatěžkávací zkoušky
Teoretický design neznamená nic, pokud se vše neotestuje v praxi. BMW věnovalo značné úsilí na testovaní nového kupé
Čelní náraz, všimněte si kamery v pravém rohu
Test převracení na sněhu
Tenhle test zkoumá maximální zatížení střechy, než se zbortí
Zde se testují nárazníky
Hydraulické zařízení testuje náraz do dveří
Test opěrky hlavy přední sedačky
Test palubky
Test ukotvení pásů