1978 - Nový model 635CSi
Nový model 635CSi se představil veřejnosti v červenci 1978. Kola BBS Mahle 6.5" x 14" z lehkých slitin obutá do pneu 195/70 VR a krásný přední spoiler byly standardní pro model 635CSi. U ostatních modelů to byly volitelné doplňky.
Další novinkou je gumový zadní spoiler který redukuje vztlak na zadní nápravě o 15%. Znak BMW (modrobílá vrtule) je umístěn na spoileru a ne na hraně kufru jako v pozdějších letech. Toto umístění znaku je unikátní právě pro 1978-79 635CSi.
635CSi dostal nový 3.5 litrový (3453 ccm) motor vyvinutý závodní divizí BMW Motorsport. Blok motoru vychází ze závodního motoru M49 (který byl tak úspěšný v polovině sedmdesátých let) a také ze slavného čtyřventilového M88 (pozdější verze čtyřventilového motoru mají označení S38) jenž poháněl úžasný závoďák M1. Novému motoru se sportovním naturelem bylo dáno označení M90.
6ti válec SOHC, skloněný o 30° v karosérii
Vrtání 93.4 mm, zdvih 84 mm
Kompresní poměr 9.3:1
Vstřikování Bosch L-Jetronic
218 PS při 5200 ot/min
305 Nm při 4000 ot/min (260 Nm v rozmezí 2000-5900)
0-100km/h za 7.3 sekund
Maximální rychlost 225 km/h
Nový pětikvalt
Standardní převodovka byla 5ti rychlostní Getrag 265/5.70 a diferenciál měl stálý převod 3.07:1. Takhle zpřevodovaná 635CSi dokázala zrychlovat 0-100 km/h za 7.3 sekund a měla maximálku 225 km/h. Podvozek byl modifikován na větší zatížení.
Nový motor pro US model
Trh v USA se dožadoval silnějšího modelu, protože jediný do US dovážený model byl v té době 630CSi. Dočasným řešením s ohledem na emise byla speciální verze motoru s 3210 ccm, který se montoval do 5kových a 7kových sedanů. Tento motor byl již vybaven 3-cestným katalyzátorem s lambda sondou na snížení výfukových emisí. Nový US 633CSi přinesl výkonnostní rozdíl ani ne tak v koních - měl 177 PS oproti 176 v původním 630CSi. Hlavním přínosem bylo zvýšení točivého momentu na 265 Nm z 250 Nm. US 633CSi měla stejné disky BBS Mahle jako EURO 635CSi a navíc nový zadní nárazník.