Vývoj nově vrcholné řady 8 - E31
Idea mít velké kupé vyšší třídy se začala u BMW datovat někdy kolem roku 1981, přičemž projekt E31 dostal konečně zelenou v roce 1984. Interní rozhodnutí bylo dost obtížné, protože v té době se dala budoucí poptávka po extrémně drahém voze v relaci 140.000 DEM (70.000 EUR), přičemž do uvedení do prodeje zbývalo zhruba 6 let. 850 nebylo vylepšení žádného jiného vozu - jeho vývoj začal na zelené louce. Samozřejmě některé konstrukční celky - převodovky , motory atd. bylo provázáno na novou 7mičkovou řadu E32.
E24 sloužila jako testovací prostředí pro novou E31. Testovaly se komponenty jako podvozek, řízení a pohonná soustava. Všimněte si umístění motorových počítačů do boxu nad pravým blatníkem. Normální 6ka tento box nemá - je v 750i E32, 540i E34, 850i a pozdějších modelech. Z obrázku jsou patrné plastové airboxy známé ze 750i a volič automatu 4-kvaltu. Dále je patrné rozdělení výfuku na 2 strany, jak to má právě 850i.