Postupem času jsem získával zkušenosti a dovednosti ať už od kamarádů z okolí či bmwklubu popřípadě "chytrých knížek"...
Od 15 jsem měl svůj (asi ještě dětský) sen mít jednou velkou garáž, v něm rozdělaný nějaký kus(pochopitelně bmw) a dělat celkovou renovaci. Když mi padlo 17 tak jsem se třepal na řidičák stejně jako tehdy na první sex. Vše uteklo jak voda a s ještě mokrým řidičákem jsem pomalu vychytával jízdu po našich krásných děravých silnicích s autem Lada 2107 s karburátorovým motorem o objemu 1,5L s brutálním výkonem 55kW,5-ti stupňovou převodovkou a kombinavaným provozem na benzín a LPG...
Po roce jsem se rozhodl, zaběhl do banky a půjčil si 80 000Kč na E34...nedovedete si představit tu změnu a pocit z jízdy oproti žigulíkovi...
V tu dobu jsem se regnul na BMWklub fórum a E30 fórum a nasával informace a zkušenosti druhých...(O žraločím netu jsem neměl ani tucha).
Někdy jsem zavítal o dědinu vedle ke kamarádovi co měl taky e34 na kafé a cigaretu...a jednou si tak jedu a najednou u něho za domem cosi stojí, obklopené vysokou trávou tak nějak nahnuté,orezlé,vybydlené...
Začal jsem ostřit zrak přes ty moje jedničky dioptrie a vidím stříbrnou E28!!! Po zjištění se jednalo o E28 525e v matu...hmm...zajímavé. Bohužel to mělo vysypanou převodovku a bylo tam víc rzi než plechu... V tu chvíli mě napadla docela šílená ale ne však nereálná myšlenka...
Co takhle to auto kompletně zrenovovat!!!
E28 chytla na brnk a i když měla v háji převodvku tak se s tím dalo alespoň couvat...Tak hurá na lano a dom. Bohužel doma problém...a to s parkováním někde pod střechou-nejlíp v garáži, kde by se na autě dalo dělat...Přemlouval jsem bráchy ať vykopne VW Passat B6 na mráz a místo takové vrány se do garáže nastěhuje konečně auto...
bohužel to neprošlo tak můj renovační objekt zimoval pod širím nebem ve větru, sněhu a mrazu...
Na jaře tam bylo ještě víc rzi...

Jel jsem to očíhnout a málem mě trefilo...volné místo...je taková menší hala (8x14m). Zjistil jsem co za nájem a byl jsem velice překvapen.
Konečně jsem sehnal nějaký prostor, kde můžu ukájet své BMW choutky.
Auto se komplet odstrojilo až na holou kastli. v podlaze díry jako sviňa,přední čelo po mírném škubanci mi zůstalo v rukou, pod autem jsem nenašel skoro žádné nosníky...
po zjištění cen ND...jsem od renovace upustil-kdyby to bylo např. 2002 turbo, E9 nebo něco podobného tak to by potorm byla jiná...

všechno špatný je k něčemu dobrý...zjistil jsem co kde vede a co a jak funguje...no prostě jsem se dozvěděl hromadu věcí, které se mi hodily později...
Po zakoupení druhého vozu stejného typu a motorizace pochopitelně taky s k.o automatem, který na tom byl s karoserií výborně...
Vyměnili se přední blatníky a dveře za zdravé, chromové nárazníky se použili z dárce orgánů a tak různě. Za automat vděčím členovi z BMW6Club Samsovi...
Když jsem jel pro převodovku kamsi za Litomyšl tak jsem se zároveň pokochal v garáži stojící a zazimovanou 6er 635CSi patřící irkovi...
Byl to takový první jakýsi impuls tajné lásky k šestce...
Po zprovoznění a vymazlení E28 525eA jsem objezdil tento rok pár srazů a čím víc šestek jsem viděl, tím víc se mi auto zamlouvalo...
Bohužel je v takové cenové relaci-pro mě zatím nedostupné...
Kšefty šli ráz na ráz a má finanční situace se lepšila...bohužel na pořádnou a hezkou 6er mi chbělo pořád minimálně 80 000Kč...tak jsem si v duchu nadával a namlouval si, že budu mít svoje E28 a na 6er se vykašlu...
V létě jsem přikoupil E28 M535, se kterým si momentálně hraji jen když je čas a jednou komplet zrenovované Vám ho představím v plné parádě...
Chvíli před tím vyběhnul na všech fórech inzerát od Matala, že prodává svoji 6er 635CSi.
Na fotkách vypadala tak nějak obyčejně a ze začátku mě skoro nijak neoslovila...
Jenže několikrát jsem se přistihl, že chtě nechtě každý den sleduji zda už je prodaná či ne...
Inzerovala se už dva měsíce a nikdo se neozýval...bylo mi to podezřelé...
Přes léto bylo zaklázek a zakázek a moje finance šly rapidně nahoru...
Spojil jsem se s Matalem a domluvili si spolu schůzku a zároveň i předváděčku 6er...
Přijel jsem o něco dříve(jak mám ve zvyku) a tak jsem zaparkoval na benzínce(bylo to zároveň místo setkání) zapálil si a sledoval příjezdové cesty...(V e28 nekouřím)
Něco stříbrného se mihlo přes kruhový objezd a šinulo si to směrem přes benzínku ke mě...
Čtyři světlomety, dvě ledviny a mohutná příď tak charakteristická pro šestky. zatajil jsem dech a kochal se nádherným vzhledem vzbuzující respekt, který umocňoval zvuk motoru...
Do toho se zjevil Jawak, kterého potkávám v Brně na regionálech...
Dala se káva, v klidu se probral stav Ewelíny, pokecalo se a následovala jízda...
Usedl jsem na místo spolujezdce, Jawak dozadu a Matal šoféroval...
Při jízdě se ukázalo, že auto je ve výborném technickém stavu...a taky, že auto je ve výborných rukou...
Při slovech "V další dědině se prohodíme a projedeš se" jsem zpozoroval, že se mě nějak rozbušila hercna...
Usedl jsem za volant, zapnul pás, zařadil a vyjel...následovalo tolik pocitů...nedokážu je ani popsat...
při sešlápnutí plynu auto vystřelilo a já si tak v duchu říkal, že to není ani možný jak ta kára jede...
V hlavě mi vyběhla jasná rovnice:
Hezké zachvalé auto + Raritka + Super jízdní vlastnosti = Musím je mít
Tak jsem začal špórovat a sjednávat kšefty a penízky se hromadily... po určitém finančním obnosu jsem se spojil opět s matalem a 12.9. 2008 jsem si jel pro Ewelínu...
V tento den jsem si splnil svůj jeden obrovský sen a zároveň se stal hrdým majitelem vozu BMW E24 635CSi ...


