635CSi umřelo na cestě
Napsal: ned 21. říj 2012 0:37:56
Zdravím klubáky a podělím se o neblahou zkušenost, kdy mi poslední víkend v září kleknul motor M30 na projížďce u Mýta, trochu jsem ho oroštoval a bum..., motor rachtal na čtyři válce, tak jsem dohrcal domů a prozvonil Jirku S. co to může být, no ten mě uklidnil, že jsem v noci nemohl ani spát(upadlý ventil a masakr v motoru), naštestí kamarád mechanik má takovou mini kameru na šlaušku od Bosche, no číhnul jsem do válců a nikde nic, jen v šestém prosáklá nemrzka, ale 5 a 6 svíčka černá, tak je jasno, těsnění v čudu. Další víkend jsme to přetáhli k Mírečkovi(můj dlouholetý kamarád mechanik, sice na lidové a žabožroutské vozy, ale jinak šikovný kluk), ventilové víko dolů a ejhle, čučíme jak péro z gauče na prasklý vahadla 5 válce, hlava šla dolů a nikde nic po nějakém střetu ventilů samotných nebo pístu. Tímto jsem začal sháňkou po nových vahadlech, kde mi vypomohl Tomík a naštěstí mi předal 5 vahadel, které jsem nakonec s ještě jedním sehnaným nacpal do hlavy, protože další 4 byly tak nějak pofidérně ošoupané. Nakonec jsem nechal srovnat hlavu (cca 0,2mm), vyleštil jsem ventily, zabrousil je do sedel a fičel do Horimexu objednávat komponěnty, těsnění pod hlavu(pro to jsem se rozhodl z důvodu dlouhé dodací lhůty, nebylo v žádném obchodu v ČR skladem), set gumiček na dříky, těsnítka, gufera, řetízek, vodítka, pružina do nápínaku vč. kuličky, nové šrouby. Pic faktura skoro za desítku. No nedalo mi to a udělal jsem si radost po které jsem dlouho prahnul - motané svody Schmiedmann, když už je to rozebraný, tak aď to stojí za to, akdy už jsem to objednával tak jsem ještě nechal přibalit zadní al. rozpěru. Po chvilkách do dávám do kupy, nasávám informace ze zdrojů, jak nastavit rozvod, jaký momenty utahování atd.. Největší pakárna demontáže a montáže je pletoucí se kabelový svazek, který prochází sacími parohy a nejde kvůli diagnostické a spojovací zásuvce protáhnout, tak je nutno odšroubovanou hlavu na motoru naklonit a odpojit parohy a tak i obráceně, kde jsem renovovanou hlavu s nastavenou vačkou nejdříve vypodložil hadrama, naklonil a namontoval sání zpět i s kabelovým svazkem, pak hlavu přidržet hadry ven, nasadit těsnění na již před tím připavenou vyleštěnou plochu motoru a s hlavou opatrně kecnout na motor. Míreček provedl odbornou práci - dotažení hlavy předepsanými momenty s přestávkami, tak jak mi doporučil Jirka S. Motor je už skoro přistrojen, kdy mi zůstala jedna hadička podtlaku volná(z propojky odvětrání motoru která je na modelech 87- a spíše to najdete na E34, kam sní...? Tak volám SOS a nic nikomu se nemůžu dva dny dovolat, porád dokola čučím, vše je tam kde má být, jedu do Horimexu za přítelem Eliášem, ten pátrá v hlavě, jenže tu má už plnou těch plastikových BMW současné provenience, tak nezbývá nic než zase zapnout kameru a čučet na všechna zákoutí sacích parohů a ejhle čuček je tu. Nasadil jsem hadičku na své místo a pokačoval ve strojení. Kouknu po chladiči a ten je celý ozelenalý od kapaliny, jak měla čas vyschnout, chladič v kelu. Cesta do autodílů, po hodině telefonování až do Stahlgrubera v D, zjištěno, že chladič v celé evropě není, pouze nějaká šulka v Kelly, tak fičím do Horimexu, tam mě málem omejvaj, když mi sdělej sumu, no co když mám opici musím mít i banány, objednán dle ETK prý měděný, ne přišel realita jiná cena stejná, je z al., těší mě jen to, že je to originál a BEHR, bratru se slevou 8800Kč, no tak jsem přibal tedy i viskospojku od BEHR, ta stará je ještě origo a v podezření, že od jara nefachčí, tak jak má.