635CSi umřelo na cestě

Něco jsi opravil,nebo máš auto v servisu-poděl se se svými zkušenostmi
Uživatelský avatar
Samsa
Moderátor
Příspěvky: 198
Registrován: pon 11. kvě 2009 8:44:40
Bydliště: Vysoké Mýto +420603528461
Kontaktovat uživatele:

635CSi umřelo na cestě

Nový příspěvek od Samsa »

Zdravím klubáky a podělím se o neblahou zkušenost, kdy mi poslední víkend v září kleknul motor M30 na projížďce u Mýta, trochu jsem ho oroštoval a bum..., motor rachtal na čtyři válce, tak jsem dohrcal domů a prozvonil Jirku S. co to může být, no ten mě uklidnil, že jsem v noci nemohl ani spát(upadlý ventil a masakr v motoru), naštestí kamarád mechanik má takovou mini kameru na šlaušku od Bosche, no číhnul jsem do válců a nikde nic, jen v šestém prosáklá nemrzka, ale 5 a 6 svíčka černá, tak je jasno, těsnění v čudu. Další víkend jsme to přetáhli k Mírečkovi(můj dlouholetý kamarád mechanik, sice na lidové a žabožroutské vozy, ale jinak šikovný kluk), ventilové víko dolů a ejhle, čučíme jak péro z gauče na prasklý vahadla 5 válce, hlava šla dolů a nikde nic po nějakém střetu ventilů samotných nebo pístu. Tímto jsem začal sháňkou po nových vahadlech, kde mi vypomohl Tomík a naštěstí mi předal 5 vahadel, které jsem nakonec s ještě jedním sehnaným nacpal do hlavy, protože další 4 byly tak nějak pofidérně ošoupané. Nakonec jsem nechal srovnat hlavu (cca 0,2mm), vyleštil jsem ventily, zabrousil je do sedel a fičel do Horimexu objednávat komponěnty, těsnění pod hlavu(pro to jsem se rozhodl z důvodu dlouhé dodací lhůty, nebylo v žádném obchodu v ČR skladem), set gumiček na dříky, těsnítka, gufera, řetízek, vodítka, pružina do nápínaku vč. kuličky, nové šrouby. Pic faktura skoro za desítku. No nedalo mi to a udělal jsem si radost po které jsem dlouho prahnul - motané svody Schmiedmann, když už je to rozebraný, tak aď to stojí za to, akdy už jsem to objednával tak jsem ještě nechal přibalit zadní al. rozpěru. Po chvilkách do dávám do kupy, nasávám informace ze zdrojů, jak nastavit rozvod, jaký momenty utahování atd.. Největší pakárna demontáže a montáže je pletoucí se kabelový svazek, který prochází sacími parohy a nejde kvůli diagnostické a spojovací zásuvce protáhnout, tak je nutno odšroubovanou hlavu na motoru naklonit a odpojit parohy a tak i obráceně, kde jsem renovovanou hlavu s nastavenou vačkou nejdříve vypodložil hadrama, naklonil a namontoval sání zpět i s kabelovým svazkem, pak hlavu přidržet hadry ven, nasadit těsnění na již před tím připavenou vyleštěnou plochu motoru a s hlavou opatrně kecnout na motor. Míreček provedl odbornou práci - dotažení hlavy předepsanými momenty s přestávkami, tak jak mi doporučil Jirka S. Motor je už skoro přistrojen, kdy mi zůstala jedna hadička podtlaku volná(z propojky odvětrání motoru která je na modelech 87- a spíše to najdete na E34, kam sní...? Tak volám SOS a nic nikomu se nemůžu dva dny dovolat, porád dokola čučím, vše je tam kde má být, jedu do Horimexu za přítelem Eliášem, ten pátrá v hlavě, jenže tu má už plnou těch plastikových BMW současné provenience, tak nezbývá nic než zase zapnout kameru a čučet na všechna zákoutí sacích parohů a ejhle čuček je tu. Nasadil jsem hadičku na své místo a pokačoval ve strojení. Kouknu po chladiči a ten je celý ozelenalý od kapaliny, jak měla čas vyschnout, chladič v kelu. Cesta do autodílů, po hodině telefonování až do Stahlgrubera v D, zjištěno, že chladič v celé evropě není, pouze nějaká šulka v Kelly, tak fičím do Horimexu, tam mě málem omejvaj, když mi sdělej sumu, no co když mám opici musím mít i banány, objednán dle ETK prý měděný, ne přišel realita jiná cena stejná, je z al., těší mě jen to, že je to originál a BEHR, bratru se slevou 8800Kč, no tak jsem přibal tedy i viskospojku od BEHR, ta stará je ještě origo a v podezření, že od jara nefachčí, tak jak má.
Š110LS r.72->Laguna 2.2D r.94->Laguna r.01 1.9dCi Carminat a BMW 635csiA r.87
Obrázek->Obrázek->Obrázek + Obrázek
Uživatelský avatar
DeeCee
Člen klubu
Příspěvky: 125
Registrován: čtv 14. kvě 2009 5:58:57
Bydliště: Praha 9
Kontaktovat uživatele:

Re: 635CSi umřelo na cestě

Nový příspěvek od DeeCee »

no pěkný, buď v klidu, tímhle si prošel snad každý - já v roce 2007 u červený 8-)
Obrázek
114 1602, E12 525, E21 320i Turbo, E23 745iA, E24 M628CSi Turbo, E30 325iC, T30, E31 850iS, E36 318iS, E36/7 Z3M Euro, E36/7 Z3M USA, E65 745i, E83 X3 3.0d
Jirka1209
Příspěvky: 133
Registrován: čtv 21. říj 2010 8:18:55
Bydliště: Hodonín
Kontaktovat uživatele:

Re: 635CSi umřelo na cestě

Nový příspěvek od Jirka1209 »

Taky už jsem to dělal a zrovna jsem dal novou ostrou vačku vyměnil všechny vahadla
Uživatelský avatar
Samsa
Moderátor
Příspěvky: 198
Registrován: pon 11. kvě 2009 8:44:40
Bydliště: Vysoké Mýto +420603528461
Kontaktovat uživatele:

Re: 635CSi umřelo na cestě

Nový příspěvek od Samsa »

Včera jsem to natočil, chytlo to na první cvrnk a zvuk byl boží :shock: , protože mám zatím jen motaný parohy a výfuk za dílnou, kurňa chtělo by to tam nacpat vyhýbku jako ji maj na amerikách a občas si zabrblat pro radost. :lol:
Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek Obrázek

Obrázek Obrázek
Š110LS r.72->Laguna 2.2D r.94->Laguna r.01 1.9dCi Carminat a BMW 635csiA r.87
Obrázek->Obrázek->Obrázek + Obrázek
havran
Příspěvky: 10
Registrován: ned 08. črc 2012 17:51:37
Kontaktovat uživatele:

Re: 635CSi umřelo na cestě

Nový příspěvek od havran »

Ahoj, koukal jsem na motaný svody Schmiedmann, cos tam dával, můžu se zeptat, kdes je koupil a jaká je cena? Dík havran.
Uživatelský avatar
Samsa
Moderátor
Příspěvky: 198
Registrován: pon 11. kvě 2009 8:44:40
Bydliště: Vysoké Mýto +420603528461
Kontaktovat uživatele:

Re: 635CSi umřelo na cestě

Nový příspěvek od Samsa »

Motané svody zakoupené zde: http://www.schmiedmann.cz/6_serie/E24/v ... tm#1940263 jen to je docela ježek v kleci, horní štefty musí dolů a na spodních vždy pravý, jinak to tam nejde a nejdříve se musí nasoukat do prostoru pravý svody, pak levý a nasazovat na štefty prakticky zároveň. Doplnění spodních šteftů je docela pakárna, protože jsou jakoby za rohem. Nestihnul jsem vyfotit napojení na stávající potrubí, ale docela to celkem šlo, u nejdelší trubky je nutno zachovat spodní koleno a to spasovat s nástavcem(delším) od parohů, který jsme stejně museli na dvou místech naříznout a svařit pro větší rádius ohybu, jinak se to opíralo do nosníku pod autem, druhou trubku jsme přeřízli v polovině rovné trubky před X a pak použili stahovací spojku, kvůli rozebíratelnosti potrubí, protože trubky svodů svírají různé úhly a ze zbytku dopasovali k druhému nástavci a ze zbytku kolena vyřízli výseč. Nabodovali jsme to vyndali a dovařili na zemi, vybrousili trochu do kultury, pak jsem to přestříkal zinkovým sprejem.
Vyměnil jsem i kardan a homokinetický klouby na poloosách a jízda je jak v peřinkaách, žádné kopání při přeřazování. Pěkně jsem si to vychutnával při jízdě na Renocar do Brna, svody už nejsou stříbrný nýbrž zlatý a namodralým efektem v místěch přehřívání výfukovými plyny. Evidentně přidávají výkon a zlepšili krouťák od nejnižších otáček, jen je to vykoupené vyšší hlučností v kabině, ale za to s úplně jiným zvukem, je takový správně brblavý.
Olej dle doporučení jsem dal Castrol 10W-60.
Š110LS r.72->Laguna 2.2D r.94->Laguna r.01 1.9dCi Carminat a BMW 635csiA r.87
Obrázek->Obrázek->Obrázek + Obrázek
havran
Příspěvky: 10
Registrován: ned 08. črc 2012 17:51:37
Kontaktovat uživatele:

Re: 635CSi umřelo na cestě

Nový příspěvek od havran »

Dík za info a podrobný návod montáže, bohužel jsem ve stadiu vyvařování, na motor a parohy taky dojde.

100_8864.JPG
100_8864.JPG (39.92 KiB) Zobrazeno 9848 x
Odpovědět