Stránka 1 z 1

INFO o E24 Popisy a Parametry, VIN, ETK

Napsal: pon 05. bře 2018 20:05:29
od jirina
INFO z Hlavní strany,s drobnou úpravou
Historie výroby
ETK-Vložením vin je zobrazena kompletně i výbava http://cz.bmwfans.info/parts-catalog
VIN Dekodér - Každý k vozu ukáze něco navíc

http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
https://cz.vindecoder.eu/bmw
https://cz.vindecoder.eu/bmw
http://www.vindecoder.pl/

• BMW 6 - kabriolet
• Parametry
• VIN intervaly pro E24
• Přehled základních událostí ve výrobě E24
• 1976 - První rok
• 1977 - Modelová nabídka nezměněná
• 1978 - Nový model 635CSi
• 1979 - Nový low-end model 628CSi
• 1980 - 635CSi dostává systém DME
• 1981 - Nový zadní nárazník
• 1982 - Předělaná karosérie a podvozek
• 1983 - Nová automatická převodovka
• 1984 - M jako MOTORSPORT
• 1985 - Katalyzátor v 635CSi
• 1986 - Další volitelná výbava
• 1987 - Nová motorová elektronika
• 1988 - Konec produkce 628CSi
• 1989 - Konec výroby E24


Přehled základních událostí ve výrobě E24

1976- 1977 - 1978 - 1979 - 1980 - 1981 - 1982 - 1983 - 1984 - 1985 - 1986 - 1987 - 1988 - 1989
1976
• Představení nového kupé E24 veřejnosti březen 1976
• Zpočátku 2 modely 630CS a 633CSi (630CSi v USA)
1977
• BMW přenáší výrobu domů - "in-house"
1978
• Představení nového top modelu 635CSi
• 5-kvalt
• US dostávají motor 3210 ccm
1979
• Představení nového lowend modelu 628CSi
• Konec 630CS
• DME1 v 633CSi
• Volitelně ABS
1980
• 635CSi dostává DME1 z 633CSi
1981
• Nový zadní nárazník
• Nová kola
1982
• Předělaná karosérie - lehčí a pevnější
• Nové předek a zadek
• ABS standard ve všech modelech
• Nový motor M30 s objemem 3430 ccm pro 635CSi
• DME2 v 635CSi
• Předělaný interiér
• 633CSi není dostupná v Evropě
1983
• Nový 4-kvalt automat
• Konec výroby 633CSi
1984
• Počátek prodeje M635CSi
• Nové přední světlomety
• 635CSi má integrované mlhovky
• Elektro/hydraulické ovládání automatu - pouze 635CSi
1985
• Katalyzátor pro 635CSi
• SRS - airbag
1986
• Barevná verze Shadow line
• Volitelná výbava klimatizace v zadním prostoru
• Nový přední spoiler
1987
• DME3
• Katalyzátor pro M635CSi
• Elipsoidní světla a mlhovky od 06/87
• Nové nárazníky s tlumiči nárazů od 06/87
1988
• Konec výroby 628CSi
1989
• 6.4.1989 sjíždí poslední E24 z montážní linky

Parametry

Model Motor Výkon Max. 0-100Km/h
628CSi M30 2788 cm3 SOHC R6 EFI 184 PS 5800 208 km/h 9,0 sec
630CS M30 2986 cm3 SOHC R6 CARB 185 PS 5800 209 km/h 8,9 sec
US 630CSi M30 2986 cm3 SOHC R6 EFI 176 PS 5500 185 km/h 10,2 sec
633CSi M30 3210 cm3 SOHC R6 EFI 200 PS 5500 214 km/h 7,9 sec
US 633CSi M30 3210 cm3 SOHC R6 EFI 177 PS 5500 187 km/h 10,0 sec
635CSi (78 - 81) M90 3453 cm3 SOHC R6 EFI 218 PS 5200 224 km/h 7,3 sec
635CSi (DME) M30 3430 cm3 SOHC R6 EFI 218 PS 5500 229 km/h 7,4 sec
635CSi (DME3) M30 3430 cm3 SOHC R6 EFI 220 PS 5500 229 km/h 7,4 sec
635CSi (DME2) Kat M30 3430 cm3 SOHC R6 EFI 185 PS 5400 210km/h 9,0 sec
635CSi (DME3) Kat M30 3430 cm3 SOHC R6 EFI 211 PS 5400 225 km/h 7,5 sec
M635CSi S38 3453 cm3 DOHC R6 EFI 286 PS 6500 250 km/h 6,3 sec
M635CSi Kat S38 3453 cm3 DOHC R6 EFI 256 PS 6500 240 km/h 6,9 sec

Re: INFO o E24 Popisy a Parametry

Napsal: pon 05. bře 2018 21:24:23
od jirina
Kod modelu, interval a počet vyrobených kusů.

Re: INFO o E24 Popisy a Parametry

Napsal: pon 05. bře 2018 23:30:31
od jirina
Doplňky
Kódování výbavy

E24 - kódy doplňkové výbavy

SA Code Popis
199 No catalytic converter (with no provision for retrofitting), high compression engine
200 No catalytic converter (with provision for retrofitting)
201 4-speed automatic with 3 selectable shifting programs
205 5-speed gearbox with overdrive
206 5-speed-gearbox, sports version
209 Limited slip differential, 25%
210 ABS
215 Power steering, speed senstive assist
217 Leather covered steering wheel
218 Sports leather steering wheel, 380 mm
219 Sports style leather steering wheel, 380 mm
220 Self-leveling rear axle
222 Electronically controlled dampers
223 Electronically controlled dampers
225 Sport tuned dampers
226 Gas filled sport dampers
230 Heavy duty suspension for towing
235 Trailer hitch, detachable
240 Airbag
280 BMW alloy wheels, 6 1/2 inch width with 205/70VR14 tires
286 BMW alloy wheels, 6 1/2 inch width with 205/70VR14 tires
290 Low profile tires on hand-made BMW alloy wheels, TRX 220/55VR390 including wheel-locks
291 Low profile tires on 3-piece alloy wheels with cross spoke styling TRX 240/45VR415
299 4 piece wheel lock set
300 Central locking system
301 Anti-theft warning system
308 Glove box lock keyed to match door lock
309 Filler cap lock and glove box lock keyed to match door lock
312 Electrically heated and remotely operated driver's door mirror
314 Electrically heated and remotely operated door mirrors on both sides, heated driver's door lock, heated windshield washer nozzles
315 Heated driver's door lock, heated windshield washer nozzles
320 No exterior badges
324 Front and rear spoiler, rear spoiler finished to match car color
325 Front and rear spoiler and special decorative stripes
326 No front or rear spoilers and no decorative stripes
328 Without special decorative stripes
339 Shadow line trim
350 Green tinted heat barrier glass instead of brown tinted heat barrier glass
351 Brown tinted heat barrier glass
354 Green tinted front windshield with green anti-glare strip
355 Clear front windshield with green anti-glare strip
400 Hand operated slide/tilt sunroof and lowered front seats
401 Electric slide/tilt sunroof and lowered front seats
411 Power windows front and rear
415 Rear sun blind
419 Pre-wired for telephone
421 Fire extinguisher - 2 kg Halon
425 Delux tool kit
427 Emergency warning sign with holder
441 Highline interior - all interior parts are covered with leather
450 Driver's seat adjustable in height and angle with adjustable steering wheel
451 Passenger seat adjustable in height and angle
455 Electrically adjustable driver's seat
456 Electrically adjustable driver's seat with memory
458 Electrically adjustable front seats
459 Electrically adjustable front seats with memory for the driver's seat
470 Lowered front seats
480 BMW sport seat for the driver
481 BMW sport seats in the front
485 Recaro-sport seats in the front
493 Heated driver's seat
494 Heated front seats
497 Rear center arm rest
498 Rear head rests
500 Headlight washer
510 Movable headlights
514 Halogen headlights
520 Fog lights with fog tail lights
530 Air conditioning
533 Air conditioning in the rear
535 Automatic interior temperature control
536 Independent heater
540 Cruise control
543 Fuel Economy control
545 Rev counter and digital quartz clock
548 Speedometer km/h
550 On board computer
551 On board computer II
562 Map light and automatic interior lights
570 Heavier duty current capacity 66 Ah / 80A
610 Radio BMW Bavaria Mono
611 Radio BMW Bavaria Mono
615 Radio BMW Bavaria Digital Mono
616 Radio BMW Bavaria S Mono
628 Car phone Philips BSA 44 with control knobs intergrated into center console
630 Car phone Philips BSA 44 with backup battery in the trunk (boot)
650 Radio BMW Bavaria C
651 Radio BMW Bavaria C Reverse
660 Radio BMW Bavaria Cassette II
661 Radio BMW Bavaria Cassette III
662 Radio BMW Bavaria CR Digital
663 Radio BMW Bavaria C Electronic
664 Radio BMW Bavaria Electronic
666 Radio Becker Mexico Electronic
667 Radio BMW Bavaria Electronic II
668 Radio BMW Bavaria Exclusive
669 Radio Becker Mexico Electronic II / SAFETY Cassette
672 Radio Becker Mexico Electronic SAFETY Compact Disc
675 BMW Sound System
682 Automatic radio antenna
683 Radio antenna with car phone antenna for the B1-net
684 Radio antenna with car phone antenna for the B2-net
685 Radio antenna with car phone antenna and with switch for the C-net
690 Cassette holder
708 M-techinc steering wheel
716 Front spoiler and M-technic rear spoiler
719 Without frontspoiler and M-technic rear spoiler
772 Sports package
800 No catalytic converter (with no provision for retrofitting), high compression engine
810 Version for Germany
804 Version for Austria and Switzerland
813 Version for New Zealand
807 Version for Japan
808 Version for Israel
809 Version for Denmark
811 Version for Belgium
812 Version for Great Britain
813 Version for France
814 Version for Italy
815 Version for Austria
816 Version for East Europe
819 Version for Spain
813 Version for Latin America
821 Version for Egypt
822 Version for Gulf Region
823 Version for Tropics
824 Version for South Africa
825 Version for Oceania
827 Version for Scandinavia
838 Version for Canada or USA
853 Switch labels in English
854 Switch labels in French
855 Switch labels in Italian
856 Switch labels in Spanish
860 Side mounted turn signals
979 Velour floor mats front and rear


Vnější lak

Color Code Paint Color
012 Sierra Beige
013 Topas Brown - Metallic
021 Malaga
022 Inca
024 Verona
035 Garnet Red - Metallic
037 Fjord - Metallic
044 Pastel Blue
045 Arctic Blue - Metallic
052 Henna Red
054 Ocean Blue
055 Anthracite Gray - Metallic
060 Polaris - Metallic
070 Golf
075 Reseda Green - Metallic
078 Jade Green
079 Mint Green
085 Chamonix
086 Black
087 Graphite - Metallic
0128 Gazelle Beige
0138 Cinnabar Red
0139 Bronze Beige - Metallic
0140 Biscay Blue
0141 Cedar Green
0142 Sepia Brown
0143 Cashmere - Metallic
0146 Alpine White
0147 Safari Beige
0149 Sapphire Blue - Metallic
0151 Ascot Gray - Metallic
0152 Cypress Green - Metallic
0153 Olive Green - Metallic
0154 Brazil Brown - Metallic
0155 Karnel Red - Metallic
0157 Chestnut Red - Metallic
0170 Bahamas Beige - Metallic
0171 Opal Green - Metallic
0172 Carmine Red
0173 Lapis Blue
0176 Saturn Blue
0177 Agate Green - Metallic
0178 Baltic Blue - Metallic
0179 Acaia Green
0180 Basalt Blue
0181 Diamond Black - Metallic
0182 Emerald Green - Metallic
0184 Dolphin - Metallic
0185 Cosmos Blue - Metallic
0187 Savanna Beige
0188 Platana Green - Metallic
0189 Cirrus Blue - Metallic
0194 Pußta Green
0196 Sable Brown - Metallic
0198 Royal Blue - Metallic
0199 Burgundy Red - Metallic
0203 Salmon Silver - Metallic
0205 Malachite Green - Metallic
0207 Atlantis Blue
0212 Mink Brown - Metallic
0214 Burgundy Red II - Metallic
0218 Alpine White II
0219 Luxor Beige - Metallic
0224 Vine Red
0231 Mineral Blue

Re: INFO o E24 Popisy a Parametry

Napsal: pon 05. bře 2018 23:52:06
od jirina
Vybavení a Interiér

Re: INFO o E24 Popisy a Parametry

Napsal: úte 06. bře 2018 0:25:24
od jirina
MODELY
1976 - První rok

Zpočátku byly na výběr pouze dva modely, 630CS a 633CSi. 630CS měla motor o objemu 2986ccm. 6ti válec SOHC, skloněný o 30° v karosérii s karburátorem Solex 4A1.

Vrtání 89 mm, zdvih 80 mm
184 PS při 5800 ot/min a 255 Nm při 3500 ot/min
0-100 km/h za 8.9 sekund
Sprint na 1 míle za 16.3 sekund
Maximální rychlost 210 km/h
Špičkový model té doby byl 633CSi

Byl vybaven 6ti válcovým motorem SOHC, skloněným o 30° v karosérii s objemem 3210 ccm a vstřikováním benzínu Bosch L-Jetronic.
Vrtání 89 mm, zdvih 86 mm
200 PS při 5500 ot/min a 290 Nm při 4300 ot/min
0-100 km/h za 7.9 sekund
Sprint na 1 míle za 15.8 sekund
Maximální rychlost 215 km/h
Převodovka
Standardní převodovkou pro oba modely byla 4 rychlostní manuální převodovka Getrag 262/9. Model 630CS měl diferenciál se stálým převodem 3.45:1 a 633CSi 3.25:1. Na výběr byl ještě 3 rychlostní automat ZF HP-22.
Podvozek
Podvozek byl převzat z první řady 5 (E12). Oproti 5ce byl upraven pro vyšší výkon a lepší jízdní vlastnosti - byly použity tužší tlumiče a snížené pružiny. Standardně dodávané byly radiální pneumatiky 195/70 VR na discích z lehkých slitin o rozměru 6Jx14 H2. Velmi populární volbou se staly kola BBS-Mahle 7Jx14.

Přední náprava: vzpěry MacPherson, ZF posilovač řízení, 280mm chlazené přední kotouče

Zadní náprava: 272 mm zadní chlazené kotouče, 3.45:1 (630CS) nebo 3.25:1 (633CSi) převod v diferenciálu

Interiér

3-zónové ovládání

Kokpit vylepšený oproti předchozím vozům zavedl nový princip zvaný "3-zónové ovládání". Odborníci na ergonomii rozdělili řidičovy ovládací prvky na tři nezávislé funkční skupiny. Test zóna - nalevo od řidiče obsahuje Check Control. Primární zóna umístěná přímo před řidičem obsahuje přístroje a ovládače důležité pro řízení. 3. zóna zvaná sekundární zóna obsahuje ovládání pohodlí - rádio, větrání, stahování oken.

Sedadlo řidiče je výškově nastavitelné a také se dá sklápět do různých úhlů. Stejně tak volant je nastavitelný.
Sedačky

Standardní potahy byly kombinací kůže a veluru. Avšak velmi populární byla možnost celokoženého potahu sedačky. Dostupné barvy byly: béžová, modrá a černá.

Zadní sedadla jsou jedny z nejlepších a nejkomfortnějších jaká byla v kupé té doby. Uprostřed mají sklápěcí loketní opěrku a mechanizmus pásů. Zadní okénka mají elektrické stahování. Zajímavá je volba v kožených opěrkách hlavy.
System status stiskem jediného tlačítka

Po stisku tlačítka "TEST" se provede test všech hodnot. Jestliže nějaký test nedopadne dobře, tak jeho kontrolka se nerozsvítí.
• Stav hladiny motorového oleje
• Stav hladiny brzdové kapaliny
• Kontrolka nefunkčnosti zadních světel
• Indikátor opotřebení brzdových destiček
• Kontrola množství vody v chladiči
• Kontrola množství vody v ostřikovací nádobce
• Kontrolka nefunkčnosti zadních světel
Auto si kontinuálně hlídá vyjmenované parametry a jestliže něco není v pořádku, okamžitě uvědomí šoféra. "Nic světoborného" řeknete si, ale nezapomeňte, že se píše rok 1976!!!
630 CSi - Americký model
Žádný z uvedených modelů nebyl určen pro trh v USA kvůli mnohem přísnějším federálním emisním limitům. Proto byl speciálně pro trh v USA připraven model 630CSi, který měl motor 3.0 litru se vstřikováním převzatý z 5kového sedanu 530i té doby. Tenhle motor měl trochu snížený výkon v porovnání s karburátorovým EURO modelem 630CS - konkrétně na 176 PS při 5500 ot/min. Hlavní změnou bylo snížení kompresního poměru z 9.0:1 (EURO 630CS) na 8.0:1 (US 630CSi).
US 1979 633CSi, který vypadal stejně jako úvodní model až na gumový lem zadního nárazníku. Na první pohled je patrný US přední nárazník, který na všech vozech BMW té doby vypadal hrozně.

2985 ccm, 6ti válec
Vrtání 89 mm, zdvih 80 mm
Vstřikování Bosch L-Jetronic
Kompresní poměr 8.0:1
176 PS při 5500 ot/min
250 Nm při 4500 ot/min
0-100 km/h za 10.2 sekund
sprint na 1 míle za 17.5 sekund s konečnou rychlostí 125 km/h
Maximální rychlost 187 km/h
Dohromady bylo vyrobeno 2072 630CS a 2862 633CSi v prvním roce výroby.
Bezpečnost
BMW vyvinulo BMW Life Saving System. V dnešní době je normální, že již během projektování vozidla se myslí na deformační zóny, které absorbují energii nárazu a tím se snaží chránit posádku před vážnými zraněními nebo i smrtí. 6ka patří v tomto směru mezi průkopníky a systém deformačních zón byl naprosto klíčovým faktorem při jejím designu. Nainstalovaný systém deformačních zón zvaný "BMW Life Saving System" je navržen, aby absorboval kinetickou energii pohybu v případě nehody. Bezpečnostní kabina sestává ze speciálních střešních sloupků, příčných vzpěr v palubce a za zadními sedačkami a podélnými vzpěrami.

Přední kapota se při nárazu zabalí tak, aby se přednímu oknu nic nestalo.
Tunel převodovky a palubka jsou navrženy tak, aby motor ani převodovka se nedostali do interiéru v případě obzvlášť silného nárazu.
Teleskopická tyč řízení je umístěná mimo deformační zónu. V případě potřeby dojde k jejímu zasunutí do sebe jako v případě teleskopické antény.

Zatěžkávací zkoušky
Teoretický design neznamená nic, pokud se vše neotestuje v praxi. BMW věnovalo značné
úsilí na testovaní nového kupé
Čelní náraz
Test převracení na sněhu
Zkoumání maximální zatížení střechy, než se zbortí
Testují se nárazníky
Hydraulické zařízení testuje náraz do dveří
Test opěrky hlavy přední sedačky
Test palubky
Test ukotvení pásů
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1977
Modelová nabídka nezměněná
Nabídka modelů byla pro tento rok stejná, jako v úvodním roce výroby. Oba původní modely 630CS a 633CSi zůstaly prakticky stejné.
Zlepšení kvality
Záhy po uvedení nového modelu na trh bylo zjištěno, že první vozidla sjíždějící z výrobní linky trpěly dětskými mouchami v podobě netěsností proti dešti. Z tohoto důvodu byl zlepšen test s vysokotlakou vodou, který je dodnes běžnou součástí výrobního a testovacího procesu.
Firma Karmann montovala 6kové kupé, stejně tak jako předchozí BMW kupé. V srpnu 1977 se tenhle koncept změnil a Karmann vyráběl jenom karosérie. Ty se pak přepravovaly k finální montáži do závodu BMW v Dingolfingu. Tento krok byl prvním krokem k vyřešení nespokojenosti s kvalitou karosérií a nastartoval cestu k "in-house" výrobě.

Obrázek ukazuje výrobní linku firmy Karmann, kde se v počátcích montovaly karosérie pro E24.

6ková karosérie na začátku výrobní linky v Dingolfingu. Postupně bude nastrojovaná pro nového šťastného majitele.

Pohled z boku na 1977 633CSi.
V roce 1977 nebyly žádné změny technických parametrů ani exteriéru vozidla oproti roku 1976, takže informace o roku 1976 se dají použít jako reference.

1977 přední a zadní nárazník.

Řidičovo postraní zrcátko bylo standard, ale zrcátko na straně spolujezdce pouze ve volitelné výbavě.

Ve všech vozech bylo ve standardní výbavě nářadí umístěno ve dveřích zavazadlového prostoru.

Další z možností byly opěrky zadních sedadel. Lékárnička je umístěna za opěrkou zadní sedačky
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1978
Nový model 635CSi
Nový model 635CSi se představil veřejnosti v červenci 1978. Kola BBS Mahle 6.5" x 14" z lehkých slitin obutá do pneu 195/70 VR a krásný přední spoiler byly standardní pro model 635CSi. U ostatních modelů to byly volitelné doplňky.

Další novinkou je gumový zadní spoiler který redukuje vztlak na zadní nápravě o 15%. Znak BMW (modrobílá vrtule) je umístěn na spoileru a ne na hraně kufru jako v pozdějších letech. Toto umístění znaku je unikátní právě pro 1978-79 635CSi.

635CSi dostal nový 3.5 litrový (3453 ccm) motor vyvinutý závodní divizí BMW Motorsport. Blok motoru vychází ze závodního motoru M49 (který byl tak úspěšný v polovině sedmdesátých let) a také ze slavného čtyřventilového M88 (pozdější verze čtyřventilového motoru mají označení S38) jenž poháněl úžasný závoďák M1. Novému motoru se sportovním naturelem bylo dáno označení M90.

6ti válec SOHC, skloněný o 30° v karosérii
Vrtání 93.4 mm, zdvih 84 mm
Kompresní poměr 9.3:1
Vstřikování Bosch L-Jetronic
218 PS při 5200 ot/min
305 Nm při 4000 ot/min (260 Nm v rozmezí 2000-5900)
0-100km/h za 7.3 sekund
Maximální rychlost 225 km/h
Nový pětikvalt
Standardní převodovka byla 5ti rychlostní Getrag 265/5.70 a diferenciál měl stálý převod 3.07:1. Takhle zpřevodovaná 635CSi dokázala zrychlovat 0-100 km/h za 7.3 sekund a měla maximálku 225 km/h. Podvozek byl modifikován na větší zatížení.
Nový motor pro US model
Trh v USA se dožadoval silnějšího modelu, protože jediný do US dovážený model byl v té době 630CSi. Dočasným řešením s ohledem na emise byla speciální verze motoru s 3210 ccm, který se montoval do 5kových a 7kových sedanů. Tento motor byl již vybaven 3-cestným katalyzátorem s lambda sondou na snížení výfukových emisí. Nový US 633CSi přinesl výkonnostní rozdíl ani ne tak v koních - měl 177 PS oproti 176 v původním 630CSi. Hlavním přínosem bylo zvýšení točivého momentu na 265 Nm z 250 Nm. US 633CSi měla stejné disky BBS Mahle jako EURO 635CSi a navíc nový zadní nárazník.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1979
Nový low-end model 628CSi
Druhý rok po sobě, kdy BMW vydává nový model. V červenci 1979 byl představen veřejnosti nový low-end model nazvaný 628CSi. Protože to byl nejnižší model, tak sdílel s 633 a 635 základní konstrukční prvky jako je karosérie, podvozek a interiér. Rozdíl byl patrný v základní výbavě a ve výkonu motoru. Motor s 2788 ccm produkující maximálních 184 PS byl převzat z aktuálního sedanu 528i. 628CSi dokázal jet s tímhle motorem maximální rychlostí 210 km/h.
Konec výroby 630CS
Začátek výroby modelu 628CSi se vstřikováním též znamenalo zrušení modelu 630CS, který byl vybaven karburátorem. To znamená, že od tohoto okamžiku byly všechny vyráběné 6ky stříkačky. Celkem se vyrobilo 5763 kusů modelu 630CS do července 1979, přičemž poslední rok to bylo jen 249.
DME - Nová elektronika motoru pro 633CSi
Model 633CSi s motorem 3210ccm dostal vstřikovací systém Digital Motor Electronics (DME), který byl později použit ve všech 6kách.

• Řídící jednotka DME
• Rozdělovač
• Cívka
• Časový tepelný spínač
• Čidlo teploty chladící kapaliny
• Čidlo rychlosti otáček motoru (reference mark sensor)
• Čidlo pozice natočení motoru
• Svíčky
• Vzduchový filtr
• Ventil ovládání volnoběhu
• Baterie
• Setrvačník
• Palivová nádrž
• Elektrická benzínová pumpa
• Palivový filtr
• Redukční ventil paliva
• Vzduchový ventil
• Ventil sitiče
• Vzduchová váha
• Benzínový vstřik
• Zapalovací skříňka
Nová volitelná výbava - ABS
Novinkou bylo elektronicky řízené ABS. Prozatím nebylo standardem v žádném modelu.
Změny v interiéru
Změny v kokpitu byly minimální. Například digitální hodiny s LEDkami místo analogových hodin známých s dřívějška.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1980
635CSi dostává systém DME
Nejdůležitější změnou pro tento rok je, že 3.5 litr dostává stejný systém vstřikování DME jako 3.2. 635CSi dostal nový zadní spoiler a mnohem lepší systém pro centrální zamykání dveří. Vylepšený centrál funguje i z pasažérovy strany.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1981
Nový zadní nárazník
Na exteriéru bylo provedeno jen pár drobných změn. Za povšimnutí stojí zadní nárazník, který je po stranách prodloužený pro lepší ochranu zadku vozidla.

Nové disky
Standardní disky pro všechny modely byly 6.5 x 14 BBS Mahle. Rozměr zůstává stejný - mění se jen design. Pneumatiky mají rozměr 205/70 VR. Volitelné byly disky s metrickým rozměrem pro speciální pneu Michelin TRX 220/50 VR 390 s vyztuženými boky.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1982
Předělaná karosérie a podvozek
Vývoj karosérie a podvozku, který započal před několika lety byl konečně hotov. Vývojáři snížili hmotnost karosérie o celých 60 kg, což snížilo celkovou hmotnost na pouhých 1430 kg všem modelům. Změny nevedly pouze ke snížení hmotnosti, ale i k jejímu zesílení. BMW potřebovalo spoustu času a peněz na simulacích v laboratorních podmínkách a crash testech, než se povedlo karosérii předělat.

Maximální zábava: plná nádrž, rychlá silnice s táhlýma zatáčkama a hlavně žádný radar v dohledu.

Změny podvozku

Přední náprava

Zadní náprava
Nejpatrnější změna bylo převzetí přední a zadní nápravy z nové 5kové řady E28.
dostala nová vlečná ramena uchycená pod úhlem 13° připevněná svrchu brejličkami. Zadní disky nejsou chlazené (jsou také převzaté z 5ky). Všechno dohromady znatelně vylepšilo stabilitu za jízdy. ABS jež bylo volitelnou výbavou od roku 1979 se stalo standardní pro všechny modely.
Nový motor pro model 635CSi
U původního motoru M90 s objemem 3453 ccm bylo shledáno, že má moc velké vrtání 93.4 mm a že to bylo důvodem k technickým problémům tohoto motoru. Inženýři z BMW tedy vyvinuli pro 635CSi nový motor na základě motoru z 633CSi o objemu 3210 ccm. Zdvih zůstal 86 mm, ale vrtání bylo zvětšeno na 92 mm. Nový motor měl objem 3420 ccm a jeho výkon spolu s točivým momentem zůstali na stejné úrovni jako u původního motoru. Toho bylo docíleno novou verzí DME2 (Motronic) a vyšším kompresním poměrem 10:1. Řídící jednotka byla naprogramována, aby lépe ovládala studené starty a otáčky na volnoběh byly zredukovány o 50 ot/min. Všechno dohromady zajistilo nižší spotřebu o15%.

6ti válec SOHC, skloněný o 30° v karosérii
Vrtání 92 mm, zdvih 86 mm
Vstřikování Bosch Motronic
218 PS při 5200 ot/min
290 Nm při 4300 ot/min
0-100 km/h za 7.4 sekund
Maximální rychlost 229 km/h
Změny v interiéru
Celý interiér byl trochu předělán. 6ka dostala nový sportovní tříramenný volant a palubka byla modernizována

novinkou byl Indikátor Servisního Intervalu (SII)

Barevné diodky informují řidiče za jak dlouho je čas na inspekci nebo výměnu oleje. Výpočty pro intervaly se zakládají na měření celkové spotřeby benzínu, protože na stylu jízdy závisí jak spotřeba, tak i opotřebení oleje a mechanických dílů.


Elektronický ekonoměr

Nový design panelu Check Control
Standard pro 635CSi (ale volitelná výbava v ostatních modelech) byl nový 10ti funkční On-board computer (OBC).

Funkce:
Tlačítko (GER) English Popis
1 / TEMP TEMP Venkovní teplota
2 / ANK ARR Přibližný čas dojezdu do cíle
3 / GESCHW SPEED Gong oznamující dosažení zvolené rychlosti
4 / VERBR CONSUMPTION Průměrná spotřeba
5 / REICHW RANGE Dojezd s aktuálním množstvím paliva v nádrži
6 / AUSF EXIT Zbývající vzdálenost do cíle
7 / ZEIT TIME Gong oznámí časový signál. V případě nainstalovaného nezávislého topení se topení spustí
8 / DIST DIST Vstup údaje vzdálenosti do cíle trasy
9 / CODE CODE Kódování alarmu
KORR / START CORR / START Dvoufunkční tlačítko, "KORR" ruší zadané vstupní hodnoty a "START" spouští stopky
0 / STOP STOP Stopky
UHR / LOCK CLOCK / LOCK Dvoufunkční tlačítko, "UHR" jsou hodiny a "LOCK" zablokuje aktuální informaci na displeji
Venkovní změny
Exteriér zůstal tento rok skoro nedotčen až na umístění mlhovek do předního spoileru v modelech 628/633CSi.

Kvůli jinému spoileru měl 635CSi mlhovky přidělané před spoilerem, nikoli v něm.
Konec výroby 633CSi pro Evropský region
Model 633CSi se stále vyrábí, ale převážně pro trh v Japonsku a USA. V Evropě není k dostání. V roce 1982 bylo vyrobeno dohromady 7601 6tek, přičemž top model 635CSi byl nejpopulárnější s 4153 vyrobenými vozy.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1983
Nová automatická převodovka
V roce 1983 nebyly provedeny žádné změny na interiéru nebo exteriéru. V tomto modelovém roce se začal do vozů montovat nový 4-rychlostní automat s možností přímého záběru měniče (lock-up) na poslední kvalt. Výsledkem bylo podstatné zlepšení spotřeby v porovnání s předchozím 3-kvaltem.
Konec výroby 633CSi
Celekem bylo vyrobeno 21889 kusů 633CSi v rozmezí let 1976-1983 z toho poslední rok 3324. BMW představilo nový model 6-kové řady v září 1983 (i když jeho prodej začal až v zimě1984) a byl to model s velkým M na začátku.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Re: INFO o E24 Popisy a Parametry

Napsal: úte 06. bře 2018 0:27:00
od jirina
1984 - M jako MOTORSPORT
Nový model 635CSi byl uveden na trh. Vývoj probíhal ve sportovní divizi BMW Motorsport.

Motor M88/3
Motor s kódovým označením M88/3 pro M-kovou verzi 6ky byl vyvinut na základě čtyřventilového šestiválce, který původně poháněl supersport M1 s motorem uloženým uprostřed. Nový motor byl zároveň použit v M5 E28 se stejnými parametry a v Jihoafrické M745i E23. Ve vzácné M745i díky jinému výfukovému potrubí dodával malinko lepší hodnoty 210kW (290PS) při 6500 ot/min a 347Nm při 4700 ot/min.



Hlavní rozdíly mezi verzí z M1 (M88) a M635CSi (M88/3) byly v hlavě. Vodní kanálky a sací trakt byl přizpůsoben sklopení 30° , protože v E24 je motor takto uložen, kdežto v M1 kolmo. Ventily zůstaly stejné ( sací 37mm a výfukové 32mm) stejně tak jako vačka s průběhem 264°. Komprese byla zvýšena z 9:1 v M1 na 10.5:1. Byl změněn mazací systém ze suché klikové skříně na mokrou jako v normálním dvouventilovém motoru M90 (M30).
O přívod paliva se stará vstřikovací systémBosch ML-Jetronic a motormanagement Motronic. Ve výsledku má pohonná jednotka v M635CSi 286 PS při 6500 ot/min a točivý moment 340Nm při 4500ot/min. Zvláštní je, že průměrná spotřeba zůstala stejná, jako u dvouventilového 635CSi 16.5 l/100km
M88/3 pod kapotou 1984 M635CSi.
3453cc M88/3
6ti válec SOHC, skloněný o 30° v karosérii
Vrtání 93.4 mm zdvih 84 mm
Vstřikování Bosch ML-Jetronic
286 PS při 6500 ot/min
340 Nm při 4500 ot/min

Nejzajímavější jsou motané svody. Trvalo několik let vývoje než v BMW Motorsport byli s dílem spokojeni.

Pohled na stranu se sáním. Jasně jsou vidět jednotlivé klapky ke každému válci.
Podvozek M635CSi
Podvozek byl vylepšen snížením o 10mm přitvrzen. Byly použity o 15% tužší pružiny s novými plynovými tlumiči Bilstein na obou nápravách. Navíc se použil pro lepší manévrování v zatáčkách tužší stabilizátor.

Přední brzdy dostaly nové větší chlazené kotouče (300 mm x 30 mm) se čtyřpístkovýma brzdičema od firmy ATE. Zadní brzdy zůstaly téměř stejné, jako standardní v 635CSi, ale průměr pístku v brzdiči je větší o 2 mm.
Převodovka M635CSi byl pětikvalt Getrag 280/5 s kulisou zvanou dogleg používanou v závodních vozech.

Na zadní nápravě byl umístěn diferenciál ZF s 25% svorností a převodem 3.73:1. Tenhle diferenciál pochází ze 7čkové řady E23 a má větší obal než obyčejný 3.07:1 z 635CSi, takže zadní dno kufru muselo být uzpůsobeno pro tento diferenciál. Spojka byla prakticky stejná jako v 635CSi, ale měla podstatně silnější pružiny.
Zvnějšku se M635CSi od ostatních modelů odlišovala jen velmi málo, takže jen pozorné oko si všimne,že přední spoiler je poněkud hlubší a lemy blatníků malinko jsou vytaženy výše, aby se do podběhu snadno vešly širší pneu 220/55 Michelin TRX na discích 165 TR 390 nebo volitelných třídílných kolech BBS 210 TR 415 BBS s pneumatikami 240/45 VR Michelin TRX. Zadek je nezměněn. Pro neznalého pozorovatele M-kový původ hlásí M-kový znak na zádi a na přední mřížce.
M635CSi
635CSi
Změny na ostatních modelech

Ostatní modely prošly jen drobnými změnami. Nové byly hlavní světlomety, které zlepšily osvětlení přímo před vozidlem. Na přání bylo manuálně ovládání sklápění světel kvůli oslňování protijedoucích pokud byl vůz více zatížen například pasažéry na zadních místech. 635CSi má ponovu přední mlhovky integrované v předním spoileru - před tím byly umístěny před spoilerem.
Nový automat pro 635CSi
Nová a dostupná jen v 635CSi byla 4 stupňová automatická převodovka. Měla elektronicko hydraulické ovládání, které umožňovalo během jízdy vybírat ze 3 programů. Programy byly Sport, Ekonomický a polomanuální zablokování rychlostí vhodné zvláště v případě kluzkých zimních cest.

3 programy: Sport, Ekonomický a Polomanuální

Funkční diagram nového automatu.
Změny v interiéru
Interiér zůstal skoro beze změn. K dispozici byl nový 3 ramenný sportovní volant a nový palubní počítač OBC (On-Board Computer) s 8 funkcemi, který byl volitelný v základní verzi 628CSi.

funkce:
CODE
Tlačítko (GER) English Popis
UHR-DAT HR-DATE Datum a čas
GESCHW SPEED Průměrná rychlost
LIMIT LIMIT Gong oznamující dosažení zvolené rychlosti
VERBR CONSUM Průměrná spotřeba
REICHW CONSUM Průměrná spotřeba
ZEIT TIMER Stopky
TEMP TEMP Venkovní teplota
CODE Kódování alarmu
SET-RES SET-RES Reset funkcí
1000 100 10 1 Tlačítka nastavování pro nastavování vstupů od uživatele a skryté funkce OBC
Sportovní sedačky Recaro, které byly volitelné pro všechny obyčejné 6ky, byly standardem pro M635CSi.


Konec výroby US 633CSi
1984 je posledním rokem výroby US modelu 633CSi.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------..

1985
Katalyzátor v 635CSi
Ve světle nadcházejících emisních limitů se začala vyrábět katalyzátorová verze 635CSi. Výkon byl snížen na 185 PS při 5400 ot/min točivý moment na 290 Nm při 4000 ot/min. Tohle udělalo radost zákazníkům v USA a Japonsku, kde 218 koňový motor nesplňoval emise. Katová 635CSi byla zároveň výkonnostním zlepšením proti US 633CSi. I když výkonově dle tabulky na tom byly všechny tři 628CSi, US 633CSi a katová 635CSi stejně, tak 635 měla větší točivý moment a projevovala větší elasticitu při skutečné jízdě.

M635CSi

Topmodel M635CSi byl beze změn oproti minulému roku. Pro země, kde se jezdí vlevo (jako je Británie nebo Japonsko) se začala vyrábět M635CSi s pravostranným řízením (RHD).

Airbagy
Airbagy (SRS) na řidičově straně se dostaly do druhého vydání (2/85) prodejního katalogu - airabagy byly ve volitelné výbavě v pozdních měsících modelového roku 1985.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1986
Další volitelná výbava
BMW se v roce 1986 zaměřilo na vývoj nové motorové elektroniky, ale tyto změny se dostaly až do vozů modelového roku 1987.
Technická specifikace všech modelů zůstává stejná, jako v předchozím roce. Tento rok se v katalogu objevila barevná verze Shadow Line a možnost klimatizace na zadních sedačkách.

Shadow Line
Krásná barevná kombinace Shadow Line byla ve dvou barvách diamond black metallic anebo dolphin metallic. Všechny plasty a drobnosti, které jsou v normálně chromové, byly nalakovány na černo kromě BMW výsostného znaku - ledvinek.
Klimatizace pro pasažéry na zadních sedadlech. Ale na druhou stranu, jak často se v kupé vozí někdo v zadu?
Jedna z možností, která se stala standardem v mnoha zemích byly stěrače světel, které byly ve volitelné výbavě již několik let.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1987
Nová motorová elektronika
Na sklonku roku 1986 BMW představilo novou 7mu E32. V ní byla použitá 3. generace motorové elektroniky DME3 (Digital Motor Electronics). Nové DME3 nahradilo v 1987 předchozí DME2 v 635CSi.

Nová elektronika DME3 ovládá dodávky paliva do motoru a předstih mnohem přesněji, než starší systémy. Více než 30 senzorů monitoruje různé provozní parametry a předává je Motronicu. V DME3 byla implantována revoluční funkcionalita - systém se učil, jak lépe ovládat motor. V čipu není jednoduchá tabulka nebo série tabulek z nichž systém jednoduše určí hodnoty vstřikování a předstihu, ale porovnává naměřená data s cílovými optimálními hodnotami a snaží se jich drobnými korekcemi dosáhnout. Dále se uchovávají provozní chyby pro přečtení v odborném servisu včetně chyb, které řidič ani nepostřehne. Chip na obrázku je srdcem DME3.
DME3 v modelu 635CSi zlepšila spotřebu a zároveň výkon na 220 PS při 5700 ot/min z původních 218 PS a točivý moment 315 Nm při 4000 ot/min z původních 290 Nm.
Zlepšení bylo patrné i u katové verze. Nové hodnoty byly: 211 PS při 5700 ot/min a 305 Nm při 4000 ot/min.
Do některých zemí jako USA se DME3 nikdy nedostalo v 6kové řadě.
Katalyzátor v M635CSi
Katová M635CSi byla k dispozici od prosince 1986 (model 1987). Výsledný výkon byl 256 PS při 6500 ot/min a točivý moment 328 Nm při 4500ot/min. BMW splnilo s tímto typem požadavky trhu v USA a M635CSi se tam začala dovážet v červenci 1987.
Elipsoidní světla
Od června 1987 6ka dostala nová světla c elepsoidním tvarem reflektoru. Toto zlepšilo osvětlení vlastní strany silnice při menším oslňování protijedoucích. Světelný kužel má ostřejší hrany. Elipsoidní tvar měly i nové mlhovky.

Venkovní změny
Stejnou dobou (06/87) byly změněny přední a zadní nárazník vozu. Nárazníky jsou připojeny do karosérie přes tlumiče nárazů, které zabraňují škodám při rychlostech do 4 km/h. Kolem nárazníků byla nová gumová obruba jež pomáhala během parkování s drobnýma kolizema.


Zadek M635CSi tak jak ho bude znát většina ostatních řidičů.
Celokožený interiér
Dealeři BMW v mnoha zemích žádali posunout exkluzivitu topmodelu 635 ještě dál pomocí luxusní kompletní výbavy včetně celokoženého interiéru.
Celokožený interiér se skládal ze středové konzole, tunelu převodovky, prostoru pro kolena pasažéra, odkládacího prostoru, potahů dveří, zadního plata, slunečních clon, stropu, sloupků A a B, rukojetí a celé palubky potažené stejnou kvalitní kůží, jako sedačky.
Další volitelná výbava - elektrické ovládání sedaček.
L6 - zvláštní US model
V USA existovalala zvláštní verze 635CSi, která měla označení L6. Zde L znamená luxusní díky celokoženému interiéru a maximální možné výbavě. Z továrny odcházely tyto 635ky jako normální auta. Importér BMW of North America je předělával na L6 až v USA.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1988
Konec produkce 628CSi
Dohromady bylo vyrobeno 5951 628CSi.
Technické parametry všech modelů zůstávají stejné. Exteriér i interiér zůstává také nezměněn.
Specifikace US M635CSi, která se v USA jmenovala M6:
• 6ti válec SOHC, skloněný o 30° v karosérii
• Objem 3453 ccm, 6 válců a 24 ventilů
• 256 PS při 6500 ot/min
• 328 Nm při 4500 ot/min
• 0-100 km/h za 6.8 sekund
• Sprint na 1 míle za 15.1 sekund
• Omezovač rychlosti na 150 mph (240 km/h)

Interiér 1988 M6.
Volant s airbagem, je znatelně menší a hezčí než v roku 1985.
Klimatizace zadních sedaček zůstává velmi populární volbou i v roce 1988. Mnoho z vozů vyrobených v té době bylo touto klimatizací vybaveno.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1989
Konec výroby E24
Konečný rok produkce. Poslední vůz opustil výrobní linku 6.dubna 1989.
Dohromady se vyrobilo 86219 šestek. Vozy všech modelů byly vyráběny relativně dlouhou dobu mezi roky 1976 a 1989, což činí E24 jedním z nejpopulárnějších kupé všech dob. Dodnes žádané vozidlo vysoké kvality a i ceny. Stále je v prodeji mnoho nových dílů a velmi vysoká poptávka je jak po dílech tak i celých vozech.

Re: INFO o E24 Popisy a Parametry

Napsal: úte 06. bře 2018 8:23:30
od jirina
VIN KOD
DEKODOVANI VIN http://www.bmw-z1.com/VIN/VINdecode-e.cgi
IDENTIFIKACE