Repase sportovní sedačky

Něco jsi opravil,nebo máš auto v servisu-poděl se se svými zkušenostmi
Uživatelský avatar
Samsa
Moderátor
Příspěvky: 198
Registrován: pon 11. kvě 2009 8:44:40
Bydliště: Vysoké Mýto +420603528461
Kontaktovat uživatele:

Repase sportovní sedačky

Nový příspěvek od Samsa »

Prosím členy i nečleny klubu, jestli se někomu neválí doma skelet elektrické sportovní sedačky. Jedná se o motorky opěradla a převodovky, nebo celou kostru. Sehnal jsem výbavu high line, ale původní majitel bylo nějaký tlustý prase a sedačka je komplet dezolátní, natvrdo zavařená a rád bych ji uvedl do provozuschopného stavu.
Takhle vypadá, motorky, bowdeny a převodovky jsou v čudu:
Obrázek

Takle by to mělo vypadat:
Obrázek

Tady převodovka úplně chybí a je to zavařené natvrdo:
Obrázek

Z druhé strany sice převodovka je, ale ta je zničená a také zavařeno natvrdo:
Obrázek

Takhle to vypadá po renovaci kůže:
Obrázek
Š110LS r.72->Laguna 2.2D r.94->Laguna r.01 1.9dCi Carminat a BMW 635csiA r.87
Obrázek->Obrázek->Obrázek + Obrázek
Uživatelský avatar
RachotBMW
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 14. kvě 2009 18:14:48
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase sportovní sedačky (please)

Nový příspěvek od RachotBMW »

Nešlo by to zbastlit předěláním z el. sedačky z jiného auta? Je to možná šílenost ale zrovna tohle se tady v našinci bude těžko shánět. :? :oops:
BMW e24 635CSi "Ewelína"
BMW e28 M535i "Marcus"
BMW e28 525eA "Tetka"
Uživatelský avatar
Samsa
Moderátor
Příspěvky: 198
Registrován: pon 11. kvě 2009 8:44:40
Bydliště: Vysoké Mýto +420603528461
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase sportovní sedačky (please)

Nový příspěvek od Samsa »

RachotBMW píše:Nešlo by to zbastlit předěláním z el. sedačky z jiného auta? Je to možná šílenost ale zrovna tohle se tady v našinci bude těžko shánět. :? :oops:
Předělat to nejde, je tam úplně jiná mechanika, jiné převodovky. Možná jen motorky jsou stejné.
Š110LS r.72->Laguna 2.2D r.94->Laguna r.01 1.9dCi Carminat a BMW 635csiA r.87
Obrázek->Obrázek->Obrázek + Obrázek
Uživatelský avatar
RachotBMW
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 14. kvě 2009 18:14:48
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase sportovní sedačky (please)

Nový příspěvek od RachotBMW »

Aha. Tak to asi jedině shánět na ebay. Tam je asi největší šance, že se něco vyskytne.
BMW e24 635CSi "Ewelína"
BMW e28 M535i "Marcus"
BMW e28 525eA "Tetka"
Uživatelský avatar
Samsa
Moderátor
Příspěvky: 198
Registrován: pon 11. kvě 2009 8:44:40
Bydliště: Vysoké Mýto +420603528461
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase sportovní sedačky (please)

Nový příspěvek od Samsa »

Tak jsem zjistil, že ty elektrické mechanizmy sedačky Recaro z E24 jsou shodné s Recaro z E28, jen tam není to zklápění, ale to nepotřebuju. Tak nemá tady někdo vrak elektrické sport sedačky z E28?
Š110LS r.72->Laguna 2.2D r.94->Laguna r.01 1.9dCi Carminat a BMW 635csiA r.87
Obrázek->Obrázek->Obrázek + Obrázek
Uživatelský avatar
RachotBMW
Příspěvky: 57
Registrován: čtv 14. kvě 2009 18:14:48
Bydliště: Zbýšov u Brna
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase sportovní sedačky (please)

Nový příspěvek od RachotBMW »

Zkusím se poptat u kluků na žraločím netu. ;)
BMW e24 635CSi "Ewelína"
BMW e28 M535i "Marcus"
BMW e28 525eA "Tetka"
Uživatelský avatar
jirina
Moderátor
Příspěvky: 505
Registrován: ned 24. kvě 2009 19:28:28
Bydliště: Klecany /bmw6klub.cz/ bmwtuning.cz/ - TECHNIK klubu, T-603433103
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase sportovní sedačky (please)

Nový příspěvek od jirina »

dopadla uz ta sedacka nebo stale nic?
e24-635B9,635B7,650V12,633i-2x/e23-745iT-3x,735i,732i/E12-535iT,520,518/E21-323 C1,323i/e9-2.8Cs/E10- 02ti A1,02tii A2,02tii cabrio,02ti racing/E28-520i-2x,525i,535i MTECH/E30 318is,325i/E39-525Tds/E32-740iA,735 B11/E38-750iL
Uživatelský avatar
Samsa
Moderátor
Příspěvky: 198
Registrován: pon 11. kvě 2009 8:44:40
Bydliště: Vysoké Mýto +420603528461
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase sportovní sedačky (please)

Nový příspěvek od Samsa »

Stále nic, budu muset po daních vyrazit a objednat díly, buďto Jirko u tebe, nebo u nás v Horymexu.
Š110LS r.72->Laguna 2.2D r.94->Laguna r.01 1.9dCi Carminat a BMW 635csiA r.87
Obrázek->Obrázek->Obrázek + Obrázek
Uživatelský avatar
Samsa
Moderátor
Příspěvky: 198
Registrován: pon 11. kvě 2009 8:44:40
Bydliště: Vysoké Mýto +420603528461
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase sportovní sedačky (please)

Nový příspěvek od Samsa »

Pokud do léta neseženu potřebné komponenty, tak dám asi highline introš do frcu.
Š110LS r.72->Laguna 2.2D r.94->Laguna r.01 1.9dCi Carminat a BMW 635csiA r.87
Obrázek->Obrázek->Obrázek + Obrázek
Uživatelský avatar
Samsa
Moderátor
Příspěvky: 198
Registrován: pon 11. kvě 2009 8:44:40
Bydliště: Vysoké Mýto +420603528461
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase sportovní sedačky (please)

Nový příspěvek od Samsa »

Sedačka doputovala z USA, akorát v hnědé kůži, tak bude muset nastoupit čalouník a kompletně přestrojit.
Š110LS r.72->Laguna 2.2D r.94->Laguna r.01 1.9dCi Carminat a BMW 635csiA r.87
Obrázek->Obrázek->Obrázek + Obrázek
Uživatelský avatar
Samsa
Moderátor
Příspěvky: 198
Registrován: pon 11. kvě 2009 8:44:40
Bydliště: Vysoké Mýto +420603528461
Kontaktovat uživatele:

Re: Repase sportovní sedačky

Nový příspěvek od Samsa »

Po loňské rekonstrukci garáže, kdy jsem na nic neměl čas, jsem se letos po ústupu mrazů s vervou pustil do práce a jal se rozebrat sedačky do prvočinitelů a zjistil, že musím objednat čalounické kleště a cvočky. Kleště jsem sehnal tzv. plotovky a cvočky made in U.S.A. Po rozebrání ujištěno, že kůže sedáků je z důvodu rozpadu konstrukce zespoda rozedraná, nitě švů ošoupané, až zmizelé, ale po zjištění cen v originále mě jaksi polil studený pot. Zavolal jsem čalouníka, který renovuje veterány a ten mi s odpovědí, že to dělat bude, jen za podmínky nového ušití, jsem rezignoval. Pak mě osvítilo, že znám jednoho čalouníka v důchodu, tak jsem k němu s rozpaky zajel. On prohlédl kožené svršky a povídá, tohle podlepím páskou, tady přešiju švy, tyhle otvory obšiju. Za týden jsem se přijel podívat na dílo a žasl, jak ještě "stará škola" umí. Pustil jsem se mezitím do podvozků sedaček, kde bylo zapotřebí z původně pravostranného auta udělat levostranné, tj. překopat vše z gruntu včetně počítače a motorků se snímači polohy a z celkových třech sedaček udělat dvě kompletně funkční, včetně dezolátní a přestříhané elektriky. Zjištěno, že jsou nefunkční ohřevy sedaček, což po zjištění cen origo, byla zvolena alternativa z obchodu 9000.cz, zhruba za 1/3 cenu i s bezpečnostními prvky proti přehřátí, jen se musela trochu napasovat na původní konektory, což po důkladném zjištění přišlo nadšení, že je to úplně stejné, jen s jinými barvami vodičů. Musel jsem vyrobit fixační zarážku na bowdeny u jedné převodovky. Zakoupil nové boční kryty převodovek vč. plastových šroubků, musel jsem koupit i levý kryt, kde je umístěno tlačítko sedáku, ale problém natur se už nevyrábí, musel jsem koupit antracit a pak základní sprej na plasty od Motipu a pak po návštěvě drogerie jakýsi předpotopní sprej na Š120 a světe div se stejný odstín. Po čtyřech víkendech jsem dal sedačky kompletně do kupy a byly připravené na den "D". Pak do toho přišel ještě sraz v Mělníku, tak jsem to nepokoušel, aby to nedopadlo, tak, že bych byl na srazu jako pasažér. V sobotu jsem se na to vrhnul, demontoval kompletně všechny sedačky a zadní vnitřek(tapíka, opěrka). Zároveň jsem toho využil a namontoval zadní rozpěru, když byl přístup k hornímu uložení tlumičů. První velký problém, bylo vyměnit svazek elektriky pod původní el. sedačkou(bez počítače) za novou elektriku na počítač sedačky, znamenalo to poloviční demontáž tepichu, samo vše přilepené, tak to byl trochu boj a trochu strach, abych ho neroztrhl. Problém byl též s izolační hmotou, která se po letech při dotyku lámala. Svazek se táhne od tlačítek pod sedačku, podél příčné vzpěry a poté se rozdvojuje napájení, kde mínus jde na kostru pod zadním sedákem a plus napájení a signály pro paměť od spín. skříňky, jde dopředu, do konektorového svazku. Padla pixla Chemoprénu a koberec byl na svém místě zpět, večer sjetý výpary a chcípající na "skrčeninu", jsem usínal s pocitem, že druhý den to bude dřina vše nasázet zpět dovnitř. Nejdříve zadek(tapíka highline), ten šel docela dobře, jen jak jsem vytáhl sedáky po letech z kůlny, byly jak prase špinavý, tak jsem zapojil chemii na kůži 4in1 a pak vypadali jak nové. U jedné byl prasklý laminát korpusu, tak přišel ke slovy rychlý epoxyd a perforované plíšky ze závěsů na sádrokarton. Pak přišli na řadu přední sedáky, každá o váze asi 40kg s manipulací jak s porcelánem, abych něco neulomil a nepoškodil nějaký "drahý" plastík. Zapojit elektriku a vyzkoušet funkci, aby se to případně dalo hned vyndat a řešit, pak už jenom šoupání sedačky dopředu dozadu, abych nasadil šrouby. Nakonec "nové" komponenty tunelu v provedení Highline. Vše funguje, včetně počítače a paměti poloh. Úplně vyřízenej s bolestí všech okončetin. Foto přikládám, aby jste si vytvořili obrázek co to bylo za martirium :-D
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek
Obrázek

Výsledek 4 týdnů odříkání :-)

Obrázek
Obrázek

Připravená kabeláž pro řidičovu sedačku s počítačem

Obrázek

Výsledek ve voze

Obrázek
Obrázek
Obrázek
Š110LS r.72->Laguna 2.2D r.94->Laguna r.01 1.9dCi Carminat a BMW 635csiA r.87
Obrázek->Obrázek->Obrázek + Obrázek
Odpovědět